DSpace Repository

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Analiz Skoru ile Sıralama İlişkisi: Google Lighthouse (The Relationship Between Search Engine Optimization (SEO) and Ranking: Google Lighthouse)

Show simple item record

dc.contributor.author YÜKSEL, Doğuş
dc.date.accessioned 2021-09-17T11:45:10Z
dc.date.available 2021-09-17T11:45:10Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1309-0712
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/67
dc.description.abstract Amaç – Arama motoru optimizasyonu (SEO), işletmelerin benimsediği dijital pazarlama stratejilerinden biridir. İşletmeler, organik arama sonuçlarında daha iyi performans elde edebilmek için SEO çalışmaları gerçekleştirmektedir. 2019 itibariyle Türkiye’de pazarın %87,14’ünü elinde bulunduran arama motoru Google, web sayfalarının kalitesini artırmak için Lighthouse aracını geliştirmiştir. İşletmeler tarafından yoğunlukla kullanılan Lighthouse, site içi SEO’yu ölçen bir analiz gerçekleştirmektedir ve analiz sonucunda bir SEO skoru ortaya koymaktadır. Çalışmada, Lighthouse analiz aracının ortaya koyduğu SEO skorunun, sıralama ile ilişkisinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Yöntem – Araştırmada kullanılmak üzere anahtar kelimelere ihtiyaç duyulmuştur. Google Trends aracılığı ile elde edilen veri kullanılarak alışveriş kategorisinde Türkiye’de son 12 ayda en çok aranan ürün isimleri tespit edilmiştir. Tespit edilen anahtar kelimelerin kullanıldığı her bir sorgu sonucunda, organik olarak sıralanan yirmi web sayfasının SEO analizi Lighthouse ile gerçekleştirilmiştir. Ortaya çıkan analiz sonuçları ile sıralama arasındaki ilişki Pearson korelasyon analizi ile ölçülmüştür. Bulgular – Araştırmada Lighthouse SEO skoru ile sıralama arasındaki negatif yönlü zayıf bir ilişkinin olduğu ortaya koyulmuştur. 160 adet web sayfası analiz edilmiş ve analiz edilen web sayfalarının %97,5’inin URL’sinde anahtar kelimenin bulunduğu tespit edilmiştir. Tartışma – Elde edilen bulgular, işletmelerin, SEO çalışmalarına yön verecek sonuçlar ortaya çıkarmıştır. İşletmelerin Lighthouse analiz aracından 100 puan ve 100 puana yakın sonuçlar alması durumunda dahi bununla yetinmeyip, SEO çalışmalarına devam etmeleri önerilmiştir. Ayrıca site içi SEO faktörlerinin sıralama ile zayıf bir ilişkisi olması sonucunda site dışı SEO’nun işletmeler açısından daha önemli olduğu varsayımında bulunulmuştur. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH-TURK en_US
dc.subject Arama motoru en_US
dc.subject optimizasyonu (SEO) en_US
dc.subject Dijital pazarlama en_US
dc.subject SEO analizi en_US
dc.title Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Analiz Skoru ile Sıralama İlişkisi: Google Lighthouse (The Relationship Between Search Engine Optimization (SEO) and Ranking: Google Lighthouse) en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account