DSpace@OSTİM Teknik Üniversitesi

UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNİN BİLGİ SİSTEMLERİ BAŞARI MODELİ VE TEKNOLOJİ KABUL MODELİ İLE İNCELENMESİ: OSTİM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özkan, Egehan
dc.date.accessioned 2022-07-01T06:44:02Z
dc.date.available 2022-07-01T06:44:02Z
dc.date.issued 2020-12-20
dc.identifier.uri http://earsiv.ostimteknik.edu.tr:8081/xmlui/handle/123456789/198
dc.description.abstract Covid-19 salgınının ortaya çıkması ile eğitimin farklı birçok kademesinde online sistemlerin kullanım trendi hızla yükselmektedir. Online eğitim platformlarının sıklıkla kullanılır hale gelmesi, bu platformların eğitim, eğitmen ve öğrenciler üzerindeki etkilerini analiz etme gereğini ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmada; OSTİM Teknik Üniversitesi Meslek Yüksekokulu öğrencilerine kullanılmakta olan online eğitim sistemlerinin etkinliğini ve verimliliğini ölçmeye yönelik Bilgi Sistemleri Başarı Modeli ve Teknoloji Kabul Modeli kullanılarak anket uygulanmıştır. Anketin sonuçları; SPSS 22 paket yazılımı ile analiz edilmiş ve analiz sonuçları değerlendirilmiştir. Gerçekleştirilen bu istatistiksel analizler sonucunda bilgi kalitesinin ve algılanan kullanım kolaylığının algılanan fayda üzerinde anlamlı etkileri olduğu sonucuna varılmıştır. Bu sonuç; uzaktan eğitim sistemini kullanan öğrencilerin aldıkları eğitimde verilen bilgi kalitesinin yüksek olması ile eğitimden algıladıkları fayda arasında doğru orantı olduğunu düşündüklerini göstermektedir. Benzer bir algının, algılanan kullanım kolaylığı ile algılanan fayda arasında da mevcut olduğu görülmüştür. Yine analizlerden çıkan başka bir sonuç ise; eğitim kalitesi, bilgi kalitesi, algılanan kullanım kolaylığı ve algılanan fayda değişkenlerinin öğrenci memnuniyetini olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Uzaktan Eğitim en_US
dc.subject Bilgi Sistemleri Başarı Modeli en_US
dc.subject Teknoloji Kabul Modeli en_US
dc.title UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNİN BİLGİ SİSTEMLERİ BAŞARI MODELİ VE TEKNOLOJİ KABUL MODELİ İLE İNCELENMESİ: OSTİM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ en_US
dc.title.alternative EXAMINING DISTANCE EDUCATION PROCESS WITH INFORMATION SYSTEMS SUCCESS MODEL AND TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL: EXAMPLE OF OSTİM TECHNICAL UNIVERSITY en_US
dc.type Article en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster